Skip to main content

ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

Με τον όρο διασφάλιση ποιότητας νοείται η συστηματική, δομημένη και συνεχής προσήλωση στην ποιότητα. Προϋποθέτει την οργάνωση ενός εσωτερικού συστήματος αρχών, κριτηρίων και κανονισμών, η άρτια λειτουργία του οποίου πιστοποιείται με περιοδικές διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης. Οι διαδικασίες αυτές δημοσιοποιούνται υποχρεωτικά.

Η διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας των ΑΕΙ αλλά και των προσφερόμενων προγραμμάτων σπουδών και τίτλων τους αναδεικνύεται ως θεμελιώδης στόχος της Ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης (Ν. 3374/2005), με σκοπό την καλύτερη δυνατή ικανοποίηση των αναγκών της κοινωνίας και των προσδοκιών που αυτή εναποθέτει στα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης. Οι στόχοι αυτοί ενισχύθηκαν περαιτέρω με τη θεσμοθέτηση της πιστοποίησης (Ν. 4009/2011) τόσο σε επίπεδο Ιδρύματος όσο και σε επίπεδο προγραμμάτων σπουδών.

Την ευθύνη και τις αρμοδιότητες για τη διασφάλιση της ποιότητας κάθε Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης έχει η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ), όργανο της κεντρικής διοίκησης του Ιδρύματος, σε συνεργασία με την ΑΔΙΠ, η οποία έχει αναλάβει, σε εθνικό επίπεδο, την ευθύνη υποστήριξης και πραγματοποίησης των διαδικασιών αξιολόγησης και πιστοποίησης των ΑΕΙ, με στόχο τη διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Βασικός στόχος της ΑΔΙΠ είναι επίσης η διαμόρφωση ενός ενιαίου πλαισίου για τη διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της έρευνας των ΑΕΙ σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο, με γνώμονα το εθνικό συμφέρον, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη και συνεχή βελτίωση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Go to top